7 Mayıs 2013 Salı

UN MUCİZESİ


 UN MUCİZESİ

Bir arkadaşımdan gelen bir e-mail için "aaa iyi oldu aklımızda bulunsun ilk yardım olarak" falan gibi bir teşekkür notu geçtim.Gelen mailde UN ile yanıklar nasıl geçer bilgisi vardı.
5-10 dakika sonra da mutfakta yemek yapmaya koyuldum, bir yandan da bu maili düşünüyorum, acaba sahiden de işe yarıyor mu falan gibi, nasıl oluyor, acaba hafif yanıklarda mı işe yarar, bir de ekmek fobisi var ya hepimizde, bak şimdi şu unun marifetine.

Bir bilene sorayım işin kimyası nedir falan diye düşünürken, ufak bir tavada kızartma yapacağım, tavanın altını açtığımı unutup kızartacağım malzemeyi tavaya attığımda elime yağ sıçradı. Sol el parmak uçlarım yandı tabii. Nasıl acıyor!!!

Hemen kabarıverdiler ben dolaptan un çıkarana kadar, ama hemen elimi soktum unun içine. Acı macı kalmadı, oooohhh. Un torbası elde 10 dakika beklettim, Sonra elimi çıkarınca şaşkına döndüm!!! Hiiiiiiç bir şeycik kalmamış, parmaklar aynen eskisi gibi, ne ağrı, ne sızı, ne su toplama, vs.

Şimdi hepinize tavsiye ederim hemen bir kavanoza un koyup buzdolabınıza koyun, aramaya uğraşmamak için,kızgın yağ ile bir iş yapacağınız zaman dolaptaki unu hazır tutun.
Denildiğine göre un soğuk olunca daha iyi hissediyormuş insan.


Güneş yanıklarınada iyi gelebileceğini düşünüyorum,özellikle çocuklar için çok iyi bir, acil yardım malzemesi.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder